Saturday, March 6, 2010

“Test market”

Seringkali apabila seseorang itu merasakan dirinya punya daya tarikan atau “masih laku” maka secara semula jadi akan bermula lah episod untuk “test market”. Korang mesti paham la istilah ni. Boleh dikatakan perkara ni dah jadi trend dan normal di kalangan masyarakat. Tak kira lelaki mahupun perempuan.

Kenapa ek benda macam ni nak dibuat? Adakah bosan? Adakah suka-suka? Ataupun memang sifat yang sukar untuk dielak? Baik lelaki ataupun perempuan yang sudah mempunyai pasangan, masih berkeinginan dan cuba untuk “test market”. Memang la tak semua nak buat macam ni.. tapi maaflah, selalunya lelaki yang sering “test market” ni.. betul tak?

Walau apapun alasannya, lebih banyak buruk dari yang baik.. ok, kadang2 dari “test market” tu mungkin kita akan dapat yang lebih baik atau pun yang ok. Tapi itu jika niat kita memang nak cari yang better. Macam mana pula yang saja suka2 nak “test market” untuk tengok kebolehan diri atau lebih teruk untuk mempermainkan orang lain? Lagi-lagi teruk jika sudahpun mempunyai pasangan yang sah (suami atau isteri), tapi masih nak “test market” sebab nak tau masih power ke tak untuk mengayat.

“Please, please, please, kamu jangan nakal!”

Percaya tak dari kenakalan tu akan jadi sesuatu yang huru-hara? Dari suka-suka, kemudian jadi serba-salah, kemudian mula la nak diluah mati ayah..nak ditelan mati mak. Kemudian? Akan ada yang terluka. Tambah-tambah yang jadi mangsa “test market”.. macam dalam cerita SYURGA CINTA tu.. asalnya dari cabar mencabar ja.. kemudian ada hati yang terluka.. Tak mustahil akan timbul penyesalan..tapi tak semuanya akan berakhir dengan baik kan?

Sebaiknya fikir dulu sebelum bertindak.. setiap perbuatan ada balasannya. Jangan menyesal di kemudian hari. Kalau nasi dah jadi bubur.. pikirlah sendiri! =)

4 comments:

ShuttlerForever said...

nice said!

teethBenthic said...

'test market' akn btepuk sebelah tangan pabila tiada respon dari y di'test'...so dalam situasi ni, 22 leh dipersalahkan..x gitu,, ;p

Anonymous said...

soul mate are not mostly the one we love but they are someone who always be there whenever or wherever we need someone. huhuhu... ape yang ako merepek neh. off topik da neh

Encik Shino said...

Bertepuk sebelah tangan masakan berbunyi.. hehehe

Tanya diri sendiri :P