Tuesday, October 13, 2009

Confuse..


"Jika kita sayangkan seseorang, kita perlu melepaskannya pergi.. dan jika dia kembali untuk bersama kita, maka itu bererti dia sememangnya ditakdirkan untuk kita"

hmm.. korang mesti pernah atau selalu dengar ayat ni kan.. memang betul, sakit untuk melepaskan. tapi bila dengan rela kita melepaskan, Alhamdulillah.. semuanya kembali ok. kita dah tak perlu pikirkan lagi pasal hati, kita dah boleh lupakan apa yang terjadi. tapi sebenarnya kita selalu akan terlupa sesuatu.. kita tak pikirkan bahagian kedua ayat tu. "jika dia kembali.."

sekarang kalau orang yang kita lepaskan tu kembali.. apa yang patut kita buat? terima semula? beri peluang kedua? atau biarkan saja, sebab dia dah tak bermakna? huuu.. soal hati.. memang merumitkan kan..hurm.. =I

3 comments:

aiN maNiSa said...

as for me, ask urself wether org tu masih ada pa2 kedudukan dlm hati atau pn tak.. yg pasti, jgn terima seseorang kerana kesian atau sbb2 lain selain drpd sbb yg ikhlas coz one day when we need to turn him/her back, we might be suffered from guilty feeling.. :)

Unknown said...

hmm..betul tu ain.. kena hati yang ikhlas.. =)

BART said...

setuju dgn ain.. ;)