Sunday, October 4, 2009

Teman Tapi Mesra???


Me sebenarnya dah lama nak post topik ni.. me rasa ramai yang ada 'teman tapi mesra' kan? Sesetengah orang memandang negatif bila disebut teman tapi mesra.. seolah2 ada skandal kata dorang. Tapi tengok juga la dari aspek apa kan..

Kalau seseorang tu berstatus single, mungkin tak ada masalah pun kalau mempunyai teman tapi mesra. tapi kalau dah berpunya, mungkin akan menimbulkan masalah. Korang sendiri suka ke pasangan korang ada teman tapi mesra? hehehe..

Tapi sebelum tu.. apa yang korang tau pasal teman tapi mesra ni? ada yang anggap teman tapi mesra ni seperti couple, cuma tak declare ja. ada yang kata teman tapi mesra ni kawan yang rapat dengan kita, tanpa ada perasaan cintan cintun pun tapi very close. ada gak yang paham teman tapi mesra ni seperti bestfriend. Dan ada gak yang letakkan teman tapi mesra ni sebagai skandal huhuhu..

Bagi yang single, berteman ni tak ada hal la kan. Yelah, mempunyai seorang teman yang boleh kita share anything kan sesuatu yang menyenangkan. Tapi sejauh mana hubungan tu hanya korang sendiri la yang dapat menilai kan. Baik dan buruknya hubungan sebagai teman tapi mesra tu terpulang pada korang sendiri.

Macam me, me anggap teman tapi mesra tu hanyalah sebagai teman yang very close to me. Bukan couple, bukan skandal, dan bukan juga yang sewaktu dengannya. Me selesa, serasi dan boleh berkongsi apa saja dengan dia. Tu la teman tapi mesra me =P tapi kalau dah ada perasaan2 cintan cintun tu bukan teman tapi mesra dah.. tu dah nak jadi istilah lain.. tu teman lelaki namanya =D

Tapi tak mustahil jugak teman tapi mesra ni akan jadi pasangan hidup kita kan? What will be, will be.. So kalau korang nak berteman tapi mesra, jangan nak salah gunakan dah la. Apa2 pun semuanya bergantung pada niat.. kan? =)

No comments: