Sunday, September 22, 2013

Collagen Powder Shaklee Memang Berbeza!

Kenapa Collagen Powder Shaklee sangat istimewa???

Wahh.. cantiknya kulit orang yang mengambil kolagen. Macam-macam jenama kolagen ada, pening lah nak pilih.. ada mahal.. ada murah.. apa bezanya??? Haa... ada tak persoalan tu bermain di minda anda? Nak tahu kenapa terdapat perbezaannya? Jom baca lebih lanjut! =)
 
Secara asasnya, produk-produk Kolagen yang berada di pasaran sekarang dihasilkan daripada 3 sumber kolagen yang berbeza, iaitu 'plant collagen', 'animal collagen 'dan 'marine collagen'. Jadi apa bezanya kesemua sumber-sumber kolagen ni? Jom kita lihat satu persatu:


Plant Collagen

Sumber daripada plant collagen termasuklah buah-buahan atau sayur-sayuran. Kolagen jenis ini agak banyak dijual di pasaran. Kelebihannya adalah pada rasanya yang manis dan sedap dan juga harganya yang paling murah berbanding dengan kolagen dari sumber yang lain. Walaubagaimanapun, kolagen dari sumber ini mempunyai kadar serapan yang paling rendah. Ini membuatkannya kurang efektif berbanding sumber kolagen yang lain


Animal Collagen

Sumber kolagen daripada haiwan yang selalu digunakan adalah dari kulit lembu dan kulit khinzir. Banyak digunakan untuk 'collagen injection' kerana ia hampir menyamai struktur tisu kulit manusia, maka ia senang diserap oleh kulit. Kelebihannya terhad untuk kecantikan kulit sahaja, ia tidak membantu untuk proses pembaikpulih struktur organ badan yang lain. Haa.. kalau anda tak sure apa jenis haiwan yang digunakan lebih baik semak betul-betul tau.. kot terkena yang tak halal pulak. 

 
Marine Collagen

Sumber kolagen terbaik setakat ini, yang boleh diperolehi dari hidupan laut seperti alga dan pelbagai jenis ikan. Seorang profesor dari Perancis telah membuat kajian dan mendapati ikan yang mampu hidup di laut sedalam 2000 meter adalah sangat kaya dengan kolagen. Ikan ini masih utuh dengan keadaan kulit dan sisik yang licin, tegang dan tahan lasak. 


 
Bagaimana pula dengan Collagen Powder Shaklee?
 
Collagen Powder Shaklee diekstrak daripada sisik ikan merah yang hidup di  dalam laut sedalam 5000 meter. Sangat dalam kan??? Kebaikan utama marine collagen adalah ia mempunyai jisim molekul yang sangat rendah jadi kadar penyerapannya adalah sangat hebat. Dan kadar penyerapannya tidak terhad kepada kulit sahaja, malah organ-organ badan yang lain. 

Lebih istimewanya lagi, Shaklee turut menambah 7 lagi ramuan aktif untuk meningkatkan keberkesanan kolagen itu, iaitu kolagen ikan, ekstrak kulit kerangan laut, lactobacillus acidophilus, vitamin C, B2, B6, ekstrak pfaffia dan ekstrak biji camellia japonica.

Sekarang anda dah tahu kan kenapa Collagen Powder Shaklee sangat berkualiti dan istimewa? Walaupun harganya agak mahal berbanding kolagen lain yang berada di pasaran tetapi kualiti dan kesannya sangat terjamin dan berkesan. Sangat berbaloi-baloi la pendek kata.



Jika anda mahu kelihatan cantik dengan pelbagai khasiat tambahan cubalah Collagen Powder Shaklee! =) Berminat? Cepat-cepat contact:

Amy
(ID:929625)
WA / SMS : 0174336075

No comments: