Monday, June 9, 2014

Selamatkah Supplemen Anda?

Ramai yang kata tak payah nak makan supplemen bagai, makan ja makanan seimbang dah cukup. Hurm.. kalaulah semua orang boleh nak makan makanan seimbang yang selamat dan semulajadi memang tak perlulah supplemen. Nama pun supplemen = makanan tambahan kan.

Zaman sekarang ni pencemaran tak sama macam dulu dah. Makanan yang kita makan pun belum tentu selamat. Jadi gaya hidup sihat, pemakanan seinbang dan pengambilan supplemen sudah menjadi keperluan. 

Tapi nak makan supplemen pun kena faham fungsi supplemen dan keperluan supplemen. Paling penting kita kena fahami supplemen apa yang kita makan. Selamat dan semulajadikah? Ada ujian produk? Ada jaminan? Banyak sangat, macam-macam supplemen ada sekarang ni. Anda pasti supplemen anda selamat? 

Ciri-ciri supplemen yang baik adalah yang semulajadi, selamat, ada ujian klinikal secara berkala, tiada pewarna tambahan, tiada perisa tambahan, tiada bahan pengawet dan berkesan.

Kalau rasa ragu-ragu pilih saja Shaklee yang semestinya semulajadi, selamat dan berkesan. Dah lebih 50 tahun berada kat pasaran, lebih 80,000 ujian kualiti dijalankan setahun dan produk mesra alam. Supplemen anda bagaimana?

Pilihlah dengan bijak untuk jangka panjang. Paling elok amalkan pemakanan seimbang dengan tambahan supplemen yang semulajadi dan selamat. In sha Allah hasilnya terbaik. 

Selamat makan supplemen semua =)

Salam sayang,
Amy

No comments: