Sunday, March 30, 2014

Bila Business Vs Family...

Family first. Itu yang selalu kita dengar kan? Betul.. apa-apa pun keluarga itu paling utama dan pertama =)
 
Sekarang ni dah jadi trend surirumah bekerjaya atau lebih glamour digelar WAHM ( work at home mom). Kebanyakkan  surirumah ni lebih suka berniaga dari rumah tak kiralah produk sendiri ataupun agen kepada produk. Well, me rasa ini sesuatu yang bagus untuk ekonomi keluarga juga kan? Ada juga yang berniaga suka-suka saja. Bussiness yang dibuat hanya untuk mengisi masa lapang. Walau apa pun tujuannya, me pasti WAHM akan sentiasa dan mesti bersama keluarga di sisi.
 
Itu cerita pasal WAHM. Macam mana pula dengan working mom? Macam me ni? Bekerja dan berbisnes hehe.. me pun sama juga. Walaupun bekerjaya dan berbisnes, semestinya me nak keluarga juga di sisi. Itu paling penting kan? Apa yang paling penting lagi adalah pengurusan masa betul tak?
 
Bercakap pasal business dan family, kali ni me nak cerita kisah me menghadiri kelas Shaklee anjuran upline kesayangan Kak Zeti untuk Fantastic Superstar Group di Kemunting Beach Resort,  Melaka pada 29 Mac 2014. Alhamdulillah,  ramai yang hadir dengan bawa anak-anak sekali. Me pun bawa anak-anak tapi dorang melepak kat bilik ja hehe..  sebelah paginya bukan main seronok hubby dengan anak-anak mandi kolam. Me pula seronok menuntut ilmu blog dalam kelas =) Alhamdulillah, banyak sangat ilmu baru yang me dapat. Esoknya kami sekeluarga berjalan-jalan pula kat Zoo Melaka. Memang best!
 
Sambil berbisnes, sambil bercuti. Walaupun sekejap saja tapi masa yang dapat tu sangat berkualiti. Paling best keluarga masih ada bersama dan tidak diabaikan. Rasanya jarang ada bussiness yang mengutamakan keluarga macam ni. Tapi dalam Shaklee memang best! Kita bebas nak bawa anak, sambil belajar atau mengajar, sambil menjual pun hehe.. Tak menyesal dan tak rugi la buat bussiness Shaklee ni. Hubungan sesama kami pun macam satu keluarga juga. Pendek kata memang enjoy =)
 
Psst.. ni pun sambil2 je me update blog tau.. best nya berniaga Shaklee ni, semua di hujung jari saja =)
  
 
 
 
 
 

No comments: